Projekty, partneři a podporovatelé
DIGITALIZUJEME ŠKOLU, REALIZACE INVESTICE NÁRODNÍHO PLÁNU OBNOVY
Byly pořízeny didaktické pomůcky pro rozvoj digitálních kompetencí dětí.
ROZVOJ DIGITÁLNÍ PREGRAMOTNOSTI PŘEDŠKOLNÍCH DĚTÍ
V návaznosti na poskytnutí finančních prostředků v rámci Národního plánu obnovy na rok 2022 se v mateřské škole více zaměřujeme také na rozvoj digitální pregramotnosti dětí v předškolním věku.
V rámci předškolního vzdělávání jsou budovány základy klíčových kompetencí. Přiměřeně věku lze vytvářet také základy a předpoklady pozdějšího rozvoje digitální gramotnosti. Jedná se především o položení elementárních základů vědomostí, dovedností, postojů a hodnot, což pomůže předškolním dětem zvládnout jejich budoucí roli žáka.
Digitální pregramotnost rozvíjíme u předškolních dětí ve dvou rovinách:
1. digitální technologie mohou být cílem vzdělávání,
2. digitální technologie mohou být prostředkem ke vzdělávání.
Obě tyto roviny se při činnostech u předškolních dětí prolínají. Děti předškolního věku se mohou s digitálními technologiemi postupně seznamovat, zjišťovat, k čemu slouží, jaký mají účel, komu pomáhají a k čemu. Dětem je možné poskytnout základní informace a pomoci jim reflektovat jejich praktické zkušenosti. Praktickou zkušeností může být použití pomůcek a přístrojů běžně spojených se životem v dnešní společnosti. Vše s důrazem na bezpečnost při používání digitálních technologií.
Obdržené finanční prostředky jsme použily na pořízení digitálních učebních pomůcek určených pro rozvoj informatického myšlení dětí a jejich digitálních kompetencí s cílem zvýšit kvalitu předškolního vzdělávání dětí a rozvíjet u dětí kompetence k učení, řešení problémů a činností.
V rámci digitální kompetence se děti mohou učit:
- rozeznávat různé symboly, ikony, rozumět jejich významu, porovnávat, uspořádávat a třídit soubory předmětů podle určitého pravidla.
- pracovat s programy/audio/video materiály určenými pro rozvoj jazyka a řeči (např. zvukové pexeso, pojmenování obrázku, opakování slov, nácvik správné výslovnosti atd.)
- pracovat s programy/audio/video materiály určenými pro rozvoj myšlení a představivosti (např. vyhledávání na základě barvy, velikosti, tvaru, zvuku, určení větší – menší, řazení obrázků podle časové osy apod.)
- využívat zařízení ke komunikaci s jinou osobou (přitom klást důraz na etiketu, zdvořilost, poznávání nevhodného chování a odmítání se na něm podílet)
- zachycovat skutečnosti ze svého okolí (fotografie, koláže fotografií, nahrávání hlasového komentáře)
- pracovat se vzdělávacími aplikacemi, v nichž se dotváří či mění nějaký obsah (např. malování, skládačky), práce s mapou
- chápat a tvořit jednoduché algoritmy, které jsou základem budoucí schopnosti programovat (lze využít programovatelné hračky)
- chovat se bezpečně v různých prostředích, včetně digitálního prostředí (např. jak se chovat při setkání s neznámými lidmi, odmítat nevhodné chování i komunikaci, která je dětem nepříjemná, získávat základy bezpečné práce s digitální technikou – nevhodnost dlouhého dívání se do obrazovek, špatného držení těla, vzdálenost očí od obrazovky, spaní s telefonem apod.)
- chovat se šetrně k životnímu prostředí, získávat povědomí o ekologických aspektech využívání digitálních technologií, poučení o třídění odpadu, sběrných místech apod.
- řešit problémy, umět požádat o radu
- rozpoznat základní části digitálního zařízení a vědět, že uvnitř jsou programy. Děti také vědí, že jednotlivé třídy spojuje telefonní síť. Vědí, že škola komunikuje s rodiči prostřednictvím emailu, telefonu, že MŠ má webovou stránku apod.
Digitální technologie používáme v mateřské škole v průběhu dne, prolínají se všemi vzdělávacími oblastmi. Děti již v útlé věku projevují zvídavost a výrazný spontánní zájem, což lze při rozvíjení digitální pregramotnosti využít.
Nadace Terezy Maxové dětem
Za podpory Nadace Terezy Maxové pomáháme potřebným dětem v tíživé finanční situaci. www.terezamaxovadetem.cz

Škola hrou II (spolufinancováno EU) 2021-2023
V rámci účasti v tomto projektu čerpá škola prostředky z operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání. Tyto finanční prostředky mateřská škola používá na zkvalitnění činnosti, zajištění školního asistenta a projektový den pro děti.
Mensa České republiky
Malá technická univerzita (spolufinancováno EU) 2022 (leden - únor)
Škola se zapojila do projektu Karlovarského kraje Malá technická univerzita, jejímž cílem je vzbudit v dětech zájem o techniku.
Realizace probíhá v rámci projektu Karlovarského kraje Implementace Krajského akčního plánu 2 v Karlovarském kraji, reg. č. CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_078/0017823 (IKAP 2)
Se Sokolem do života (Česká obec sokolská)2021-2022, 2022/2023
Rozvoj pohybové gramotnosti patří mezi tyto základní pilíře stejně tak jako rozvoj řeči, myšlení či poznání. V projektu Se Sokolem do života se děti učí vnímat pohyb jako přirozenost a součást jejich života a to díky kladné motivaci, při které je všemi aktivitami provází postavičky zvířátek.
Škola hrou (spolufinancováno EU) 2019-2021
V rámci tohoto projektu byla naše školka vybavena tablety, notebooky a spoustou didaktických pomůcek. Pedagogové se vzdělávali v oblasti ICT dovedností a v dovednostech podporujících předčtenářské, předmatematické a polytechnické vzdělávání dětí.
Zdravá školní jídelna
Obědy do škol (spolufinancováno EU) 2020, 2021, 2022, 2023
Stravování ve školách a školkách zdarma je určeno zákonným zástupcům dětí, kteří pobírají dávky v hmotné nouzi a nemají dostatek peněz na to, aby zajistili svým dětem stravování ve školních zařízeních. Zákonný zástupce podepíše na ÚP ČR Potvrzení o zapojení do Operačního programu potravinové a materiální pomoci.
Děti na startu (spolufinancováno EU)